Wapen jouw vertegenwoordigers met Marcando’s vertegenwoordigersportaal

Wapen jouw vertegenwoordigers met Marcando’s vertegenwoordigersportaal

Bedankt! Wij nemen zo spoedig mogelijk contact op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Je vertegenwoordigers zijn de ruggengraat van je verkoopteam. Ze spenderen hun dagen op de baan, tussen afspraken en klantbezoeken, terwijl ze voortdurend nieuwe informatie moeten verwerken. Vaak moeten ze dit doen met inefficiënte tools, wat leidt tot frustratie en tijdverlies. Maar wat als je hen een krachtig hulpmiddel kon geven dat hun werk eenvoudiger, sneller en effectiever maakt? Dat is precies wat ons vertegenwoordigersportaal doet. Het ERP-gekoppeld CRM-systeem is speciaal ontwikkeld om jouw vertegenwoordigers te voorzien van alles wat ze nodig hebben om optimaal ondersteund te worden. 

Wanneer hebben jouw vertegenwoordigers nood aan een CRM-systeem? 

Je herkent het wel, de vertegenwoordiger die met pen en papier de baan op gaat en met een boek aan notities, bestellingen en klantinformatie je kantoor terug binnenkomt. Dit proces is niet alleen tijdrovend, maar ook gevoelig voor fouten. Bestellingen moeten handmatig ingevoerd worden, klantgegevens zijn vaak niet accuraat en er is weinig overzicht. 

Misschien werken je vertegenwoordigers al met een CRM-systeem, maar zonder koppeling aan je ERP-systeem, waardoor het volledige potentieel van beide systemen niet wordt benut. Kies je ervoor om je vertegenwoordiger complete toegang te geven tot je ERP-systeem, dan krijgen ze te veel gevoelige informatie te zien. Het resultaat? Tijdverlies, inefficiëntie en gemiste kansen. Tijd om te investeren in een oplossing die je vertegenwoordigers in staat stelt sneller en beter te werken: het Marcando Vertegenwoordigersportaal.

Wat maakt ons vertegenwoordigersportaal zo uniek? 

Ons portaal is ontworpen met één doel voor ogen: jouw team ondersteunen bij elke stap van hun werkdag, terwijl het tegelijkertijd je bedrijfsprocessen benut én optimaliseert dankzij de ERP-koppeling. 

Navigatie op z’n best

Het portaal biedt een intuïtief en gebruiksvriendelijk menu, zodat je vertegenwoordigers snel vinden wat ze nodig hebben. Het menu bevat alles wat ze dagelijks gebruiken: van een dashboard en productcatalogus tot geplande afspraken, (back)orders, verkoopbonnen, facturen en notities. Met alles binnen handbereik, kan je team sneller schakelen en efficiënter werken. 

Alles in één oogopslag 

Het dashboard is de commandocentrale voor je  vertegenwoordigers. Hier zien ze in één oogopslag de belangrijkste kerncijfers, zoals aankomende afspraken, vervallen en openstaande facturen, geplaatste orders en de gegenereerde omzet. Daarnaast biedt het hen de tools om hun dag optimaal te plannen en uit te voeren, met directe toegang tot notities voor snelle updates en herinneringen. En dat betekent minder tijd verspillen en meer focus op wat telt: het sluiten van deals en versterken van klantrelaties. 

Klanten bezoeken was nog nooit zo efficiënt

Een goede relatie met je klanten begint met inzicht. Ons vertegenwoordigersportaal biedt een uitgebreid klantenoverzicht, waardoor je team precies weet wie er voor hen zit. Ze kunnen eenvoudig filteren op locatie, type klant en bezoekstatus. Daarnaast krijgen ze direct toegang tot klantspecifieke catalogi en klantenfiches. 

Dit zorgt ervoor dat je vertegenwoordigers niet alleen goed voorbereid op pad gaan, maar ook proactief kunnen inspelen op de behoeften van hun klanten. Dit maakt het verschil tussen een goede en een geweldige klantrelatie. 

Altijd en overal toegang tot notities 

Notities zijn meer dan een geheugensteuntje; ze zijn vaak de ruggengraat van effectieve klantopvolging. Met ons vertegenwoordigersportaal is notities maken, beheren en doorzoeken makkelijker dan ooit. Of het nu gaat om het vastleggen van klantinformatie, de belangrijke details noteren tijdens een afspraak, of het instellen van herinneringen – alles is digitaal en altijd toegankelijk. Geen enkel detail gaat verloren en je team is beter voorbereid dan ooit. 

Orders beheren wordt een plezier 

Orders beheren is voor een vertegenwoordiger natuurlijk de kern van hun werk. En nu kan dat ook veel sneller en nauwkeuriger. Met slechts een paar klikken zien ze geplaatste orders, inclusief klantspecifieke tarieven en kortingen. Dankzij de krachtige zoekfunctie en overzicht van meest bestelde artikelen vinden ze snel wat ze nodig hebben, en plaatsen ze nieuwe orders en offertes zonder vertraging. Hallo soepele workflow, minder fouten en tevreden klanten! 

Het geheime ingrediënt  

Bij Marcando geloven we in slim werken. Daarom zetten we jouw ERP-systeem centraal. Waarom opnieuw het wiel uitvinden of je binnendienst opzadelen met het beheer van meerdere systemen? Ons vertegenwoordigersportaal sluit naadloos aan op je ERP en neemt je team al dat nodige werk uit handen. Eén systeem, volledige controle. Dat is het geheime ingrediënt voor efficiëntere verkoop én tevreden klanten.

Wil jij je vertegenwoordigers een boost geven? 

Boek een demo!

Share this post

Klaar om slimmer te verkopen?

Haal meer uit je webshop met Marcando. Ontdek vandaag nog hoe ons platform jouw online verkoopprocessen kan verbeteren.

By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.